۸ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۱۹

موسي نژاد:

121 هزار کردستانی سالمند هستند/ خدمت رسانی کمیته امداد به 40 درصد سالمندان

121 هزار کردستانی سالمند هستند/ خدمت رسانی کمیته امداد به 40 درصد سالمندان

سنندج - خبرگزاری مهر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان كردستان گفت: در حال حاضر 121 هزار کردستانی سالمند هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، قنبر موسی نژاد ظهر دوشنبه در همایش شمیم مهربانی كه به مناسبت روز جهاني سالمند برگزار شد، اظهار داشت: درکشورمان شش میلیون سالمند وجود دارند که از این تعداد 121 هزار نفر کردستانی هستند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه کمیته امداد امام خمینی (ره) در نظام اسلامی گفت: این نهاد حمایتی در آغازین روزهای تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دستور امام راحل (ره) در راستای حمایت از اقشار مختلف جامعه شکل گرفت.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش ديگري از سخنان خود در اين مراسم با اشاره به پوشش 46 هزار نفری جمعیت سالمند استان کردستان افزود: کمیته امداد استان كردستان در حال حاضر به 40 درصد از سالمندان سطح استان خدمت رسانی می کند.

موسی نژاد یادآور شد: سال گذشته 30 میلیارد تومان کمک معیشتی در قالب مستمری به نیازمندان استان پرداخت شد که 14 میلیارد تومان این مبلغ در حوزه سالمندی بوده است.

وی کمک هزینه اجاره مسکن، کمک های درمانی، کمک به اشتغال سالمندان را از دیگر حوزه های حمایتی این نهاد دانست و ادامه داد: با توجه به سیاست های جدید در صورت ازدواج دو سالمند با یکدیگر بسته تشویقی که شامل پنج میلیون ریال است به آنها کمک بلاعوض صورت مي گيرد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین به کمک 10 میلیون ریالی به روستاییان که مشکل درمانی دارند اشاره کرد و گفت: برای افراد سالمندی بالای 60 سال که توانمند هستند وام قرض الحسنه اشتغالزایی اهدا می شود.

موسی نژاد اظهار داشت: طرح شهید رجایی در روستاهای استان كردستان نیز هم اكنون برای خدمت رسانی به سالمندان در حال اجرا است تا بتواند یک بار را از دوش افراد مسن بردارد.

وی افزود: سالمندان دارای روحیه ظریف و نیازمند محبت هستند که کوچکترین بی احترامی و کمترین توجه روحیه آنها را مکدر می‌کند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: تکریم سالمندان از توصیه‌های اساسی دین مبین اسلام است که علاوه بر حفظ تقدس جایگاه آنها، فرد را والا و بزرگ می‌کند.

این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان، امام جمعه سنندج، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و مدیر کل بهزیستی کردستان و جمعی از مسئولان و سالمندان استان در مجتمع فجر سنندج برگزار شد در پایان این همایش از تعدادی از سالمندان استان کردستان تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 2146028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha